En sundere fremtid

Vores aftryk

CardioLabs vision er at stille viden til rådighed, gøre en forskel for bundlinjen for den enkelte person, for medarbejderen, dennes familie og virksomhed. Det rammer også den samfundsmæssige bundlinje.

Vi vil være med til at udligne skævvridning i sygdomsmønstret, der ofte rammer de faglærte og ufaglærte hårdt.

Vi vil være med til sænke sygefraværet på de danske arbejdspladser og rådgive om forebyggelse af livsstilssygdomme.

Vi vil dele viden – det er den bedste form for forebyggelse.

Smitter sundhed?

Ja. Vi vil gerne garantere, at sundhed smitter.
80% af blodpropperne kan forebygges! Det er det, som driver os.

Vores vision

Omsat til hverdag

Vi vil forebygge sygefravær og livsstilssygdomme som diabetes, hjerte-kar sygdomme og blodpropper. Vi vil arbejde med fordele og forebyggelse frem for behandling. Vi møder vores private- og erhvervskunder, hvor de er, i øjenhøjde og ude på arbejdspladsen med Den mobile Klinik.

Vi gør meget ud af at dele viden om forebyggelse, så alle kan være med. Det har vi stor erfaring med virker. Medarbejderomsorg handler ikke kun om bundlinje, men om varig investering i mennesket – dermed arbejdspladsen og samfundet.

I CardioLab lærer vi af vores kunder om livsstil og vaner. Ligesom vi lærer fra os om forebyggelse. På den måde højner vi og er med til at skabe et fællesskab om bedre sundhed.

Vi oplever stor deltagelse hos alle, uanset personlige og livsstilsmæssige udfordringer – fordi vi taler om sundhed med relevans og når ind til de mest skeptiske. Det er en af grundene til, at vi også kan få mænd til lægen.

Det er bare med at komme af sted, hvis man har noget at leve for

Tommy Kenter, skuespiller

Vi har siden åbningen i 2015 gennemført mere end 2.750 effektfulde sundhedsforløb med mange af vores kunder,
som har ændret livsstil og fået et rigere arbejds- og privatliv.

Vores historie

Cardiolab er en speciallægeklinik og specialiseret i forebyggende undersøgelser for hjerte-kar sygdomme – især med fokus på tidlig opsporing af åreforkalkning og blodpropper. 

I 2015 købte administrerende direktør Janet Alsø CardioLab, som en reaktion på den store sociale skævhed, der findes indenfor livsstilsområdet. Risikoen ved en usund livsstil er meget stor. Livsstilssygdomme kommer snigende, de giver invalidering og kan koste både arbejdet og livet

CardioLab går en anden vej end den gængse. Vi krydser faggrænser; ligger i krydsfeltet mellem tung sundhedsfaglig viden, direkte kommunikation og organisationsudvikling. CardioLab Erhverv er modelleret over den fag- og ufaglærte på +40, måske med skiftende arbejdstider og med en svaghed for den lette løsning i madpakken. Det virker også for funktionæren.